چین برای تقویت نوآوری در رانندگی هوشمند حرکت می کند

به گزارش نیوز ست و به نقل از رویترز پکن، 2 اکتبر (رویترز) – رسانه دولتی روز دوشنبه اعلام کرد که چین از شرکتهای زنجیره تامین وسایل نقلیه هوشمند برای تشکیل گروههایی که به گسترش نوآوری اختصاص دارند، حمایت میکند، زیرا این کشور در تلاش است تا استانداردهایی برای عملکردهای رانندگی کمکی و خودران تا
به گزارش نیوز ست و به نقل از رویترز پکن، 2 اکتبر (رویترز) – رسانه دولتی روز دوشنبه اعلام کرد که چین از شرکتهای زنجیره تامین وسایل نقلیه هوشمند برای تشکیل گروههایی که به گسترش نوآوری اختصاص دارند، حمایت میکند، زیرا این کشور در تلاش است تا استانداردهایی برای عملکردهای رانندگی کمکی و خودران تا سال 2025 تعیین کند.
بزرگترین بازار خودروی جهان که در ماه جولای چنین استانداردهایی را تعیین کرد، وسایل نقلیه به اصطلاح هوشمند متصل (ICV) را به تمرکز استراتژیک بلندمدت در تلاش برای تبدیل شدن به بازیگر پیشرو جهانی در صنعت هنوز نوپا تبدیل کرده است.
خبرگزاری رسمی شینهوا گفت، چین از شرکتها در تشکیل «کنسرسیومهای نوآوری» حمایت میکند، که آنها را قادر میسازد از نقاط قوت یکدیگر برای دستیابی به پیشرفتهای فنی بیاموزند.
این آژانس با استناد به شین گوبین، معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات، اضافه کرد که هدف چین تسریع در تدوین و بازنگری استانداردهای کلیدی است.
در حالی که سطح 1 کمهوشترین یا خودکارترین در بین پنج دسته رانندگی خودران چین است، دادههای رسمی نشان میدهد که در نیمه اول سال 2023، کمی بیش از 42 درصد از وسایل نقلیه مسافربری جدید این کشور قبلاً به سطح 2 رسیده بودند.
وسایل نقلیه در این دسته می توانند عملکردهای رانندگی را انجام دهند، اما راننده باید همیشه آماده باشد که در صورت تغییر شرایط جاده، مسئولیت را بر عهده بگیرد.
همانطور که چین با اتوماسیون سطح 3 پیش می رود، که در آن یک وسیله نقلیه می تواند به تنهایی تحت شرایط خاصی رانندگی کند، آپولو گو (9888.HK) Baidu در حال پیشروی است.
این شرکت در ماه ژوئن مجوزی را برای اجرای خدمات سواری بدون راننده به صورت تجاری در بخشهایی از شهر شنژن دریافت کرد.
پس از شهر مرکزی ووهان، جنوب غربی چونگ کینگ و پایتخت، پکن، این مرکز فناوری چهارمین شهر چین است که چنین خدماتی را ارائه می دهد.
هدف چین تسلط بر فناوریهای اصلی رانندگی خودکار پیشرفته و در نهایت قرار دادن وسایل نقلیه بدون راننده در جادههای خود در تلاش برای تبدیل شدن به بازیگر پیشرو در صنعت در سراسر جهان است.
اما شرکتهایی مانند بایدو و دیگر توسعهدهندگان چینی با بادهای مخالف ژئوپلیتیکی روبرو هستند، زیرا ایالات متحده محدودیتهای صادراتی را بر روی فناوری اعمال میکند، علاوه بر رقابت سخت همتایان غربی، مانند تسلا (TSLA.O)، در بهبود فناوری.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0