کد خبر : 137350
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 20:56

پروژه های آبخیزداری در قم، نقش مهمی در کاهش خسارات سیل داشت

پروژه های آبخیزداری در قم، نقش مهمی در کاهش خسارات سیل داشت

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری در قم به ویژه مناطق بالادست، نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات سیل داشت. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان در تالار معصومیه فرمانداری قم عنوان کرد: ستاد بحران در قم با اطلاع رسانی های

پروژه های آبخیزداری در قم، نقش مهمی در کاهش خسارات سیل داشت
معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری در قم به ویژه مناطق بالادست، نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات سیل داشت.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان در تالار معصومیه فرمانداری قم عنوان کرد: ستاد بحران در قم با اطلاع رسانی های دقیق و لغو مرخصی مدیران توانست بحران سیلاب در قم را مدیریت کند.
معاون امور عمرانی استاندار قم افزود: همچنین اجرای پروژه های آبخیزداری در قم به ویژه مناطق بالادست، نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات سیل داشت. اجرای پروژه های آبخیزداری از بروز سیل در مناطق کهک و پردیسان جلوگیری کرد و در این راستا خساراتی نداشتیم.
بهشتی بیان کرد: انحراف مسیر سیلاب تا حدی مانع از ایجاد خسارات به روستاهای قم شد البته مقدار محدودی از باغات و اراضی کشاورزی و برخی منازل روستایی در حریم رودخانه ها گرفتار سیل شدند.
وی گفت: در جهت کنترل سیلاب باید به توسعه طرح‌های آبخیزداری و کنترل روان آب ها توجه داشت اگر با ساخت و ساز در مسیر رودخانه، حریم را از بین ببریم با قهر طبیعت مواجه خواهیم شد.
معاون امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان کرد: همچنین باید از پوشش فضای سبز و جنگل ها به خوبی صیانت کرد، باید توسعه بندها و طرح‌های آبخیزداری در مهار و کنترل آب‌های روان باید افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.