کد خبر : 161493
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 11:28

مدارس باید در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال برسند

مدارس باید در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال برسند

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدرسه و آنچه که درون مدارس رخ می‌دهد، باید اصل و اساس کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، یعنی به جایی برسیم که مدارس در تصمیم گیری‌های خود دارای استقلال باشند. به گزارش ایسنا منطقه قم، حمید رضا شیخ الاسلام گفت: مدرسه محوری یکی از اصول سند

مدارس باید در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال برسند
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدرسه و آنچه که درون مدارس رخ می‌دهد، باید اصل و اساس کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، یعنی به جایی برسیم که مدارس در تصمیم گیری‌های خود دارای استقلال باشند.
به گزارش ایسنا منطقه قم، حمید رضا شیخ الاسلام گفت: مدرسه محوری یکی از اصول سند تحول بنیادین است و این امر به تدریج با انتخاب دقیق مدیران و کارکنان مدارس به انجام خواهد رسید.
وی افزود: مدیران مدارس استان به عنوان رهبران آموزشی با استفاده از یک شبکه کارآمد اطلاعاتی فی ما بین مدیران مدارس دیگر و همکاران با تجربه می توانند در بسیاری از گذرگاه های سخت آموزشی و تربیتی تصمیمات درستی اتخاذ کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم پیرامون مزایای عملیاتی شدن مدرسه محوری در استان، خاطر نشان کرد: برخی از جوانب تربیت را نمی توان به صورت واحد و یک شکل در سراسر استان عملی کرد و انتظار نتیجه گیری مطلوب در این زمینه را داشت.
وی تصریح کرد: برای نیل به اهداف تربیتی و آموزشی باید شرایط روحی، فیزیکی، امکانات و سایر فاکتور های تاثیر گذار را در نظر گرفت و ابزار های رسیدن به این اهداف را متناسب با همین ویژگی مرمت و بازسازی کرد.
شیخ الاسلام اظهار کرد: امروز مدرسه و آنچه که درون مدارس رخ می‌دهد، باید اصل و اساس کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، یعنی به جایی برسیم که مدارس در تصمیم گیری‌های خود دارای استقلال باشند و اداره کل آموزش و پرورش استان برای عملی شدن این تصمیم گیری‌ها با مدارس مشارکت نماید.
وی با اشاره به اینکه شروع مدرسه محوری مستلزم بستر سازی مناسب در این زمینه است، گفت: یکی از شروط اصلی در این زمینه به کارگیری نیروهای شایسته و ارتقای شایستگی‌های آنان در جهت کارآمدی بیشتر است تا بتوانند نقشه راه درستی را برای دانش‌آموزان پایه ریزی کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: مدرسه محوری سبب ایجاد مشارکت همگانی در تعلیم و تربیت می‌شود و هنگامی که تصمیمات آموزشی و تربیتی از خود مدارس نشأت بگیرد، طبیعتا حس همکاری و مشارکت در شکل گیری دقیق اهداف بیشتر خواهد شد و همگان نقش موثرتری را برای خود در نظر خواهند گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.