کد خبر : 186295
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 ژانویه 2022 - 17:16

رهبر تایوان به هنگ‌کنگی‌ها: به دموکراسی ایمان داشته باشید

رهبر تایوان به هنگ‌کنگی‌ها: به دموکراسی ایمان داشته باشید

رئیس جمهوری تایوان امروز (چهارشنبه) در پیامی به مناسبت آغاز سال نوی چینی به هنگ‌کنگی‌ها گفت، گرچه دموکراسی کامل نیست اما “بهترین سیستم بشریت است” و آنها باید ایمان خود را حفظ کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان دموکرات پناهگاه امنی برای بسیاری از شهروندان هنگ‌کنگ شده است که از این

رهبر تایوان به هنگ‌کنگی‌ها: به دموکراسی ایمان داشته باشید

رئیس جمهوری تایوان امروز (چهارشنبه) در پیامی به مناسبت آغاز سال نوی چینی به هنگ‌کنگی‌ها گفت، گرچه دموکراسی کامل نیست اما “بهترین سیستم بشریت است” و آنها باید ایمان خود را حفظ کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان دموکرات پناهگاه امنی برای بسیاری از شهروندان هنگ‌کنگ شده است که از این شهر تحت حاکمیت چین به دنبال افزایش سرکوب مخالفان گریخته‌اند. اعتراض این هنگ‌کنگی‌ها به قوانین امنیتی سختگیرانه‌ای است که سال گذشته پس از ماه ها اعتراضات رونمایی شد.

تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان و دولتش قویا از این معترضان حمایت کرده و خشم چین را برانگیختند. پکن، تایوان را جزو قلمروی خود به شمار می آورد و این جزیره خودگردان را بابت ترغیب خشونت و جرم محکوم کرده است.

تسای در پیامی پیش از سال نوی چینی در روز پنجشنبه از “بسیاری از دوستان” که کانتونی صحبت میکنند و صفحه فیسبوک او را دنبال میکنند، تشکر کرد. کانتونی زبانی است که عمدتا در هنگ‌کنگ صحبت می‌شود.

او گفت: لطفا باور داشته باشید که گرچه شاید این سیستم دموکراتیک کامل نباشد، این همچنان بهترین سیستم برای جامعه بشریت است. لطفا ایمان خود را حفظ کنید و تسلیم نشوید. سال نو مبارک.

روز سه شنبه رئیس جمهوری تایوان همچنین سال نو را به چین تبریک گفت اما گفت که تسلیم فشار چین نخواهد شد و بار دیگر خواستار از سرگیری گفت‌وگو با پکن شد. با این حال، چین دوباره او را محکوم کرد و گفت تنش های کنونی آنها تماما تقصیر تایوان است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.