• خانه
  • درباره ما
  • تماس با ما
نیوز ست
  • صفحه اصلی
    • صفحه اصلی – چیدمان 1
    • صفحه اصلی – چیدمان 2
    • صفحه اصلی – چیدمان 3
    • صفحه اصلی – چیدمان 4
    • صفحه اصلی – چیدمان 5
  • فرزندپروری
  • خانواده
  • شیوه زندگی
  • سلامتی
  • غذا
  • کودک و نوزاد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
    • صفحه اصلی – چیدمان 1
    • صفحه اصلی – چیدمان 2
    • صفحه اصلی – چیدمان 3
    • صفحه اصلی – چیدمان 4
    • صفحه اصلی – چیدمان 5
  • فرزندپروری
  • خانواده
  • شیوه زندگی
  • سلامتی
  • غذا
  • کودک و نوزاد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نیوز ست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار 47

عدم ارتباط با همسالان، موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود

admin توسط admin
ژانویه 1, 2022
در اخبار 47
0
0
اشتراک گذاری ها
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر
عدم ارتباط با همسالان، موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود

معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کاهش اثربخشی آموزش‌ها در عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی–یادگیری خبر داد و آن را به‌ عنوان یکی از جدی‌ترین آسیب‌های عدم حضور دانش آموزان در مدرسه دانست.

به گزارش ایسنا، معاونت متوسطه در خصوص آسیب‌های وارده به دانش آموزان در ابعاد مختلف آموزش‌ و پرورش به دلیل عدم حضور دانش آموزان در مدارس اعلام کرد: آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان موجب شده برخی از آنان از فضای تلاش برای یادگیری به‌خصوص آموزش مهارت‌های اجتماعی محروم شوند همچنین رفع اشکال در فضای مجازی نمی‌تواند همانند آموزش حضوری پاسخگوی رفع مشکلات و اشکالات دانش آموزان باشد.

شرایط روانشناختی پاسخ‌گویی در شرایط حضور به همراه درک موقعیت یادگیری و رفع اشکالات، کاملاً با آموزش در فضای مجازی متفاوت است و دانش آموزان را با مشکلات و چالش‌های جدی درسی مواجه می‌کند.

در گزارش این معاونت آمده است: عدم تجربه چنین شرایطی با توجه به مهیا نبودن زیرساخت‌های فضاهای مجازی و عدم امکان سطح دسترسی همه دانش آموزان مشکلاتی را برای همه کادر آموزش، معلمان، دانش آموزان و اولیا ایجاد کرده است.

نبود فرهنگ استفاده صحیح از وسایل و تکنولوژی‌های جدید در شرایط و سنین نوجوانی، بسیار دشوار و آسیب‌زا است.

بر اساس این گزارش، عدم آموزش به‌صورت چهره به چهره در شرایط حقیقی باعث کاهش شرایط تربیتی و تمام ساحتی خواهد شد و نقش مدارس را کمرنگ خواهد کرد و عدم ارتباط با همسالان در فرآیند یاددهی–یادگیری موجب کاهش اثربخشی آموزش‌ها می‌شود.

این معاونت در خصوص آموزش‌های مهارتی در فضای مجازی اعلام کرد: عدم امکان ارائه آموزش‌های مهارتی در فضای مجازی، موجب افت کیفیت این آموزش‌ها به دلیل عدم تکامل فعالیت‌های کارگاهی می‌شود که در نهایت منجر به دست ورزی این آموزش‌ها با رویکرد تمام ساحتی نخواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش افزایش خوداتکایی و باور به توانایی‌های فردی دانش آموزان، توسعه برنامه‌ریزی و ابداع راهکارهای آموزشی شخصی دانش آموزان برای خود و انتقال تجارب به همسالان توسط شبکه‌های مجازی، استفاده از فنّاوری‌های به‌روز (سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) و افزایش راندمان بهره‌وری، بهینه‌سازی فعالیت‌های عملکردی دانش آموزان برای رفع نیازهای علمی آموزشی، به دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی که در شرایط حضوری امکان برخورد با آن‌ها وجود داشت و افزایش رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ایجاد فرهنگ پاکیزگی در ابعاد مختلف از فرصت‌های آموزش مجازی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

پست قبلی

نارضایتی مشاورین املاک اراک از بازگشت قیمت مسکن به سایت دیوار

پست‌ بعدی

وبینار «اصول توصیه و کاربرد علف کش‌های زراعی» برگزار می شود

پست‌ بعدی

وبینار «اصول توصیه و کاربرد علف کش‌های زراعی» برگزار می شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

علیه تفکر امام(ره) شبیخون راه افتاده است

3 روز پیش

مدیران بنیاد همواره در بین ایثارگران حضور داشته باشند

3 روز پیش

پرطرفدار

هیچ محتوایی موجود نیست

محبوب ترین

هیچ محتوایی موجود نیست
  • درباره ما
  • فروشگاه
  • انجمن
  • تماس با ما

© 2022 جی نیوز - تمامی حقوق برای سایت راست چین و علی عاشوری محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • newsarchive 
  • پرینت خبر
  • تماس با ما
  • چاپ
  • درباره ما
  • سیاست حریم خصوصی
  • صفحه اصلی 1
  • صفحه اصلی 2
  • صفحه اصلی 3
  • صفحه اصلی 4
  • صفحه اصلی 5

© 2022 جی نیوز - تمامی حقوق برای سایت راست چین و علی عاشوری محفوظ می باشد.