• خانه
  • درباره ما
  • تماس با ما
نیوز ست
  • صفحه اصلی
    • صفحه اصلی – چیدمان 1
    • صفحه اصلی – چیدمان 2
    • صفحه اصلی – چیدمان 3
    • صفحه اصلی – چیدمان 4
    • صفحه اصلی – چیدمان 5
  • فرزندپروری
  • خانواده
  • شیوه زندگی
  • سلامتی
  • غذا
  • کودک و نوزاد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
    • صفحه اصلی – چیدمان 1
    • صفحه اصلی – چیدمان 2
    • صفحه اصلی – چیدمان 3
    • صفحه اصلی – چیدمان 4
    • صفحه اصلی – چیدمان 5
  • فرزندپروری
  • خانواده
  • شیوه زندگی
  • سلامتی
  • غذا
  • کودک و نوزاد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نیوز ست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار 44

ارزیابی کیفی خودروها چرا وانت‌سازان را تکان نمی دهد!؟

admin توسط admin
دسامبر 27, 2021
در اخبار 44
0
0
اشتراک گذاری ها
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر
ارزیابی کیفی خودروها چرا وانت‌سازان را تکان نمی دهد!؟

آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت گروه وانت‌های تولیدی داخل در دی ماه امسال نشان می‌دهد که همچون روال چند ساله اخیر، نهایت کیفیت وانت‌ها سه ستاره باقی‌ مانده و حتی دو مدل وانت در پایین‌ترین سطح کیفیت تولید می‌شود و ارزیابی‌های ماهانه سبب نشده تا سازندگان آن‌ها تکانی به خود دهند؛ ظاهرا هیچ نهادی هم آن‌ها را بازخواست نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که وانت‌ها به‌عنوان خودروهای باری در کشور مورد استفاده قرار گرفته و وسیله درآمد قشر وسیعی از مردم است که بر روی این وانت‌های بی‌کیفیت کار می‌کنند. اینکه از وانت‌ها برای جابه‌جایی بارهای حجیم و بعضا سنگین استفاده می‌شود، بر وزن خودرو افزوده و می‌تواند خطرآفرین برای راننده آن و حتی سایر خودروها و سرنشینانی که در جاده‌ها و بزرگراه‌ها در مسیر آن‌ها هستند، باشد.

مهمتر اینکه براساس گزارش‌های وزارت صمت از میزان‌ تولید انواع خودروها به صورت ماهانه، بیشترین آمار تولید، به وانت‌ها اختصاص پیدا می‌کند؛ به‌طور مثال طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۸ هزار و ۲۹۸ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است اما کیفیت آن‌ها در جا زده و متاسفانه، کمیت فدای کیفیت شده است.

نکته قابل توجه اینجاست که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد (ISQI)، مطابق دستورالعمل‌های موجود، با هدف ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت میان خودروسازان، خودروهای تولید داخل را در دسته‌های قیمتی جداگانه، بسته به سطح کیفی و البته رضایت مشتریان، بین یک تا پنج ستاره مورد ارزیابی قرار می‌دهد که براساس آن یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

براین اساس، چرا نهادی، وانت‌سازان کشور را باتوجه به مشکلاتی که کیفیت پایین آن‌ها می‌تواند برای خود دارندگان وانت‌ها و سایرین ایجاد کند که اشاره شد، مورد بازخواست قرار نمی‌دهد و آن‌ها را ملزم نمی‌کند که کیفیت این نوع خودروها را در حالی که تیراژ بالایی هم دارند، ارتقا دهد؟

طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت خودروهای وانت تولیدی در دی‌ماه ۱۳۹۹، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی سه ستاره کیفی از پنج ستاره را کسب کرده است.

در گروه قیمتی دو نیز وانت سایپا ۱۵۱، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا دوکابین تیپ ۳ (که هردو متعلق به شرکت بهمن‌موتور هستند) توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند. در همین سطح قیمتی وانت آریسان ایران‌خودرو دیزل دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها متعلق به وانت نیسان (تک‌سوز و دوگانه سوز) گروه خودروسازی زامیاد است در سطح قیمتی دو،   یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.

منبع:ایسنا

پست قبلی

نقش جوانان لرستانی در سرکوب غائله‌های منافقین و مجاهدین خلق تبیین شود

پست‌ بعدی

راهیابی ۲۳ تکواندوکار به اردوی تیم ملی بانوان

پست‌ بعدی

راهیابی ۲۳ تکواندوکار به اردوی تیم ملی بانوان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

علیه تفکر امام(ره) شبیخون راه افتاده است

4 روز پیش

مدیران بنیاد همواره در بین ایثارگران حضور داشته باشند

4 روز پیش

پرطرفدار

هیچ محتوایی موجود نیست

محبوب ترین

هیچ محتوایی موجود نیست
  • درباره ما
  • فروشگاه
  • انجمن
  • تماس با ما

© 2022 جی نیوز - تمامی حقوق برای سایت راست چین و علی عاشوری محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • newsarchive 
  • پرینت خبر
  • تماس با ما
  • چاپ
  • درباره ما
  • سیاست حریم خصوصی
  • صفحه اصلی 1
  • صفحه اصلی 2
  • صفحه اصلی 3
  • صفحه اصلی 4
  • صفحه اصلی 5

© 2022 جی نیوز - تمامی حقوق برای سایت راست چین و علی عاشوری محفوظ می باشد.