• خانه
  • درباره ما
  • تماس با ما
نیوز ست
  • صفحه اصلی
    • صفحه اصلی – چیدمان 1
    • صفحه اصلی – چیدمان 2
    • صفحه اصلی – چیدمان 3
    • صفحه اصلی – چیدمان 4
    • صفحه اصلی – چیدمان 5
  • فرزندپروری
  • خانواده
  • شیوه زندگی
  • سلامتی
  • غذا
  • کودک و نوزاد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
    • صفحه اصلی – چیدمان 1
    • صفحه اصلی – چیدمان 2
    • صفحه اصلی – چیدمان 3
    • صفحه اصلی – چیدمان 4
    • صفحه اصلی – چیدمان 5
  • فرزندپروری
  • خانواده
  • شیوه زندگی
  • سلامتی
  • غذا
  • کودک و نوزاد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
نیوز ست
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی اخبار 41

معرفی دو زنجیره حاکم بر اکوسیستم حوزه تحقیقات کشور

admin توسط admin
دسامبر 22, 2021
در اخبار 41
0
0
اشتراک گذاری ها
0
بازدیدها
اشتراک گذاری در فیسبوکاشتراک گذاری در توییتر
معرفی دو زنجیره حاکم بر اکوسیستم حوزه تحقیقات کشور

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی آسیب‌های حوزه تحقیقات در کشور را گسست میان حلقه‌های زنجیره تولید ثروت از دانش و زنجیره تولید سرمایه اجتماعی از تولید دانش دانست و گفت: ارتباط سیستماتیک و نظام‌مند بر این زنجیره حاکم نیست و کاستی‌های مختلفی وجود دارد.

به گزارش ایسنا،  دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا در نشستی که به مناسبت گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری در این موسسه برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌های چند ساله دکتر نورشاهی رئیس سابق موسسه و معاون پژوهشی و همکاران آن حوزه بیان کرد: باعث افتخار است که در روزهای نخست حضورم در موسسه در جمع اندیشمندان و فرهیختگان و همکاران موسسه در نشست علمی گرامی‌داشت هفته پژوهش حضور دارم و این موضوع را به فال نیک می گیرم.

وی اضافه کرد: با نگاه آسیب‌شناسانه به فضای عمومی تحقیقات کشور می‌بایست در حل آسیب تدبیر شود.

دکتر طاهری‌نیا آسیب‌های این حوزه را گسست میان حلقه‌های زنجیره تولید ثروت از دانش و زنجیره تولید سرمایه اجتماعی از تولید دانش دانست و ادامه داد: دست کم دو زنجیره بر اکوسیستم حوزه تحقیقات حاکم است. نخست؛ زنجیره تولید ثروت از دانش و دوم؛ زنجیره تولید سرمایه اجتماعی از دانش و به نظر می‌رسد زنجیره دوم از جامعیت بیشتری برخوردار است و با ماهیت علوم انسانی و اجتماعی سازگاری بیشتری دارد.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، گسست میان حلقه‌های زنجیره تولید ثروت از دانش را آسیب جدی اکوسیستم تحقیقات دانست و تصریح کرد: گسست میان حلقه ایده به مقاله و مقاله به پتنت و گسست میان تولید علم و ترویج علم از این قبیل است.

وی اضافه کرد: ارتباط سیستماتیک و نظام‌مند بر این زنجیره حاکم نیست و کاستی‌های مختلفی وجود دارد و جنس آسیب زنجیره های مذکور از جنس فرهنگ است و از جنس خلأ کار گروهی است؛ در عین حال راه حل نیز از باید از همین جنس باشد.

دکتر طاهری نیا ادامه داد: برای استخر دانش کشور اگر یک ورودی و خروجی تعریف شود، ورودی استخر دانش کشور مطلوب است و قابل افتخار، در عرصه تولید علم در تراز قابل قبولی هستیم، اما کاستی در خروجی استخر دانش است. در خروجی استخر دانش و حلقه مصرف دانش گسست حلقه ای مشاهده می‌شود، علم تولید شده در زمان مناسب به موقع و به جا مصرف نمی‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه این نشست دکتر فرجادی، استاد موسسه عالی آموزش و پژوهش و مدیریت و برنامه ریزی سخنرانی خود را با موضوع “پژوهش؛ شکست سازوکار بازار و وظیفه دولت” ارائه کرده و اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.

منبع: ايسنا

برچسب ها: اکوسیستماکوسیستم حوزه تحقیقات کشورحاکمحلقه‌های زنجیره تولید ثروت از دانشدکتر علی‌باقر طاهری‌نیارئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالیزنجیره حاکم
پست قبلی

رویکرد سپاه مهارت‌افزایی و آموزش سربازان است

پست‌ بعدی

مستحکم سازی ۸۰ درصدی مرزهای عراق و سوریه

پست‌ بعدی

مستحکم سازی ۸۰ درصدی مرزهای عراق و سوریه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توصیه شده

هر مدل آیفون 14 ممکن است ارتقای رم داشته باشد

2 هفته پیش

شایعه: گوگل پیکسل 7 با کمبود ناامیدکننده ای در ارتقاء دوربین مواجه خواهد شد

2 هفته پیش

پرطرفدار

هیچ محتوایی موجود نیست

محبوب ترین

هیچ محتوایی موجود نیست
  • درباره ما
  • فروشگاه
  • انجمن
  • تماس با ما

© 2022 جی نیوز - تمامی حقوق برای سایت راست چین و علی عاشوری محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • newsarchive 
  • پرینت خبر
  • تماس با ما
  • چاپ
  • درباره ما
  • سیاست حریم خصوصی
  • صفحه اصلی 1
  • صفحه اصلی 2
  • صفحه اصلی 3
  • صفحه اصلی 4
  • صفحه اصلی 5

© 2022 جی نیوز - تمامی حقوق برای سایت راست چین و علی عاشوری محفوظ می باشد.