کد خبر : 163667
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 10:43

نیاز به ۱۳۰ عنوان تفسیر قرآن کریم در عرصه های مختلف

نیاز به ۱۳۰ عنوان تفسیر قرآن کریم در عرصه های مختلف

رئیس ستاد اقامه نمازکشور گفت: امروز ما به تالیف 130 عنوان تفسیر قرآن کریم در عرصه‌های مختلف دانشگاهی مانند حقوق، امور نظامی، روانشناسی  نیاز داریم تا بتوانیم در این عرصه ها به نیاز جامعه پاسخ دهیم .   به گزارش ایسنا،منطقه همدان،حجت الاسلام محسن قرائتی سه شنبه 3 اردیبهشت در همایش طلایه داران تبلیغ با

نیاز به ۱۳۰ عنوان تفسیر قرآن کریم در عرصه های مختلف
رئیس ستاد اقامه نمازکشور گفت: امروز ما به تالیف 130 عنوان تفسیر قرآن کریم در عرصه‌های مختلف دانشگاهی مانند حقوق، امور نظامی، روانشناسی  نیاز داریم تا بتوانیم در این عرصه ها به نیاز جامعه پاسخ دهیم .
 
به گزارش ایسنا،منطقه همدان،حجت الاسلام محسن قرائتی سه شنبه 3 اردیبهشت در همایش طلایه داران تبلیغ با بیان اینکه  در جمهوری اسلامی سختی‌هایی وجود دارد سختی‌هایی که در قدیم نیز بوده است مانند این که در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز به ایشان حرف‌های زشتی می‌زدند اظهار کرد:42 رادیو در زمان دفاع مقدس به امام توهین و از صدام تمجید می کردند؛آیا امروز در جهان امام آبرو دارد یا صدام؟
 
وی با بیان اینکه این روزها شاهد رگبار شبهه‌ها هستیم که این رخداد وظیفه مبلغان دینی را سنگین‌تر کرده است افزود: دشمنان در تلاشند چراغ اسلام را خاموش کرده و نسل آینده اطلاعی درباره اسلام نداشته باشد اما موفق نمی‌شوند چرا که خداوند متعال در قرآن کریم قول داده است که اگر ما از مومنین باشیم از ما دفاع کند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خداوند وعده داده که حکومت آینده از آن صالحان و ما است اضافه کرد: هرچه فساد در جهان بیشتر شود ارزش معنویت نیز بیشتر معلوم می‌شود و قرآن علم است و باید در تبلیغات خود از منبع نامتناهی قرآن استفاده کنید.
 
 قرائتی با بیان اینکه من از تخت سیاه و گچ استفاده می‌کنم که در همه جای ایران در دسترس است تا برخی نگویند نفس فلانی از جای گرم بلند می‌شود عنوان کرد: روزی همه دنیا علیه جمهوری اسلامی جنگیدند اما نیروهای دفاعی ما وضعیت‌شان بهتر شد و من سالهاست امام جماعت دانشگاه تهران هستم زمانی در این دانشگاه تنها 8 نفر نماز می خواندند اما امروز جمعیت نمازگزاران این دانشگاه افزایش بسیاری یافته است.
 
وی با بیان اینکه امروز مخالفت هایی با ما صورت می گیرد و از روز اول گفتند انقلاب اسلامی نباید بماند اما ماند و روز به روز قدرتمند تر می شود گفت: این نکته‌ها را بیان کردم تا بدانید حالا اگر چند مشکل برای ما پیش بیاید به این معنی نیست که نباید کاری انجام دهیم بلکه باید بیش از گذشته تلاش کنیم.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مبلغان فرهنگی در دانشگاه ها باید 2 برابر دانشجویان مطالعه داشته باشند تصریح کرد: باید از تعطیلات و اوقات فراغت خود بزنیم و تلاش بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی از عهده تبلیغ برآییم.
 
قرائتی با بیان اینکه عمر شما مبلغان موضوع است پس حق ندارید برای سپری کردن آن از دیگران تقلید کنید و باید بیشتر از دروس حوزه را مطالعه نمایید افزود: شما مبلغان باید روی عمر خود اجتهاد کنید یعنی تا وقتی واجب هست سراغ مستحب نروید، یا تا وقتی نسل نو هست سراغ نسل کهنه نروید.
 
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در بین شیعه‌ها غریب است گفت: مبلغان توجه داشته باشند مردم ما را زیر نظر دارند و باید در بیان مطالب، پربار و با مطالعه ورود کنیم و نباید تنها برای مدارک درس خواند بلکه باید به مهارت‌های لازم دست یافت چراکه مدارک به تنهایی ارزش ندارد.
 
قرائتی با بیان اینکه ما نسبت به زکات خوابمان برده است و درباره آن به خوبی مطالعه و کار نکردیم تصریح کرد: اگر گندم زکات نداده ای را بخوریم مثل این است که در باک هواپیما به جای بنزین قیر بریزیم.
 
وی با بیان اینکه طلاب در منبرهای خود ا الفاظ بازی نکنند چرا که حوصله مردم کم شده و دوست ندارند مطالب طولانی بشنوند گفت: شما باید اوقات خود را مدیریت کرده و بیشتر مطالعه کنید یعنی طلاب همدانی که در شرایط آب و هوایی بهتری قرار دارید باید بیشتر تلاش کرده و سوادتان از طلاب خوزستانی و بوشهری که در شرایط آب و هوایی نامناسب به سر می‌برند بیشتر باشد.
 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هرکس باید خودش تصمیم بگیرد و نبود تصمیم گیری آینده فرد را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: سخنرانی‌های خود را بر اساس قرآن طراحی کنید چراکه اگر قرآن در جامعه فراگیر شود به فرموده خداوند شکم‌های ما نیز سیر می‌شود.
 
قرائتی با بیان اینکه با وجود همه هجمه‌ها جمهوری اسلامی و روحانیون همچنان با صلابت حضور دارند اظهار کرد:باید توجه به نماز دانش آموزان در اولویت قرار بگیرد و من آقای جهانگیری نامه نوشتم که در زمان شما نماز کمرنگ شده است.
وی با بیان اینکه  از روحانیون می‌خواهم هر شب تا تفسیر یک آیه را نخواندند به خواب نروند گفت: در منبرها قرآن را به دست بگیریم و تفسیر آیات را بگوییم چراکه ماه مبارک رمضان ماه قرآن است همچنین تنها ماه محرم و صفر ماه تبلیغ نیست بلکه در همه ماه‌ها باید این کار انجام شود.
 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.