کد خبر : 148213
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دسامبر 2021 - 17:32

برندگان بخش «نسل» جشنواره برلین معرفی شدند

برندگان بخش «نسل» جشنواره برلین معرفی شدند

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین، چهار برنده بخش «نسل» این رویداد سینمایی را اعلام کردند. به گزارش ایسنا، بخش «نسل» جشنواره برلین امسال میزبان ۱۵ فیلم از ۱۷ کشور جهان بود و در دسته “kplus” که مختص فیلم‌های مربوط به کودکان بالای چهار سال است جایزه بزرگ ۷۵۰۰ یورویی به فیلم  «تیرگی تابستان» ساخته

برندگان بخش «نسل» جشنواره برلین معرفی شدند

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین، چهار برنده بخش «نسل» این رویداد سینمایی را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، بخش «نسل» جشنواره برلین امسال میزبان ۱۵ فیلم از ۱۷ کشور جهان بود و در دسته “kplus” که مختص فیلم‌های مربوط به کودکان بالای چهار سال است جایزه بزرگ ۷۵۰۰ یورویی به فیلم  «تیرگی تابستان» ساخته «هان نان ژیا ری» از چین رسید و «مدرسه ای در کرو هوئسا» ساخته «بتانیا کاپاتو» از آرژانتین تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.

فیلم  «هر روزی اکنون» ساخته حامی رمضان سینماگر ایرانی-فنلاندی با بازی شهاب حسینی و شبنم قربانی نیز در این بخش حضور داشت.

در دسته”۱۴plus” که ویژه فیلم‌هایی برای نوجوانان بالای ۱۴ سال است،  «خانواده» ساخته «فرد بایلیف» (سوئیس) جایزه بزرگ و «کریپتوزو» ساخته  «داش شاو» (آمریکا) تقدیر ویژه هیات داوران را کسب کردند.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین امسال طی دو مرحله برگزار خواهد شد و اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان رویدادهای مرتبط با صنعت سینما خواهد بود و یک نسخه ویژه جشنواره نیز از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد) با نمایش عمومی آثار به صورت حضوری و برگزاری مراسم اعطای جوایز برپا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.