کد خبر : 110180
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 17:52

بیش ترین گوشت مرغ سیستان وبلوچستان در شهرستان خاش تولید می‌شود

بیش ترین گوشت مرغ سیستان وبلوچستان در شهرستان خاش تولید می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: سالانه بیش از ۶۷۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود ورتبه نخست تولید گوشت مرغ استان را از آن خود کرده است. شیرزاد کمالی اظهار داشت: گوشت مرغ تولیدی در مرغداری های خاش علاوه بر این شهرستان در بازار مصرف شهرهای دیگر سیستان و

بیش ترین گوشت مرغ سیستان وبلوچستان در شهرستان خاش تولید می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: سالانه بیش از ۶۷۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود ورتبه نخست تولید گوشت مرغ استان را از آن خود کرده است.

شیرزاد کمالی اظهار داشت: گوشت مرغ تولیدی در مرغداری های خاش علاوه بر این شهرستان در بازار مصرف شهرهای دیگر سیستان و بلوچستان نیز عرضه می شود.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان دارای خاش۴۰واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی با ظرفیت پرورش یک میلیون قطعه  جوجه در یک دوره  است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش با اشاره به ساخت یک واحد تولید جوجه یکروزه در شهرستان خاش تصریح کرد: کار ساخت کارخانه تولید جوجه یکروزه و خرید دستگاه های مورد نیاز  به اتمام رسیده و درحال نصب تجهیزات میباشد.

کمالی تاکید کرد: در صورت راه اندازی این واحد سالانه افزون بر ۱۶میلیون  قطعه جوجه یکروزه در این واحد تولید و عملا نیاز مرغداری‌ های خاش و دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان در این رابطه تامین می ‌شود.

به گفته وی حدود ۲۵۰خانوار روستایی برای اجرای این طرح بزرگ تولیدی مشارکت دارند.

شایان ذکر است طی سال گذشته ۲۹هزار تن گوشت مرغ توسط ۱۹۴واحد پرورش مرغ گوشتی صنعتی  فعال در استان سیستان و بلوچستان تولید گردید.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.