کد خبر : 78633
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 نوامبر 2021 - 22:14

خسارت گرمای بی‌سابقه به ترانس و پست‌های برق اردبیل

خسارت گرمای بی‌سابقه به ترانس و پست‌های برق اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: گرمای بی‌سابقه به ویژه در شمال استان اردبیل به تجهیزات برق نظیر ترانس و پست‌ها خسارت‌هایی را وارد کرده است. حسین قدیمی ۱۲ تیرماه در جریان بازدید از مناطق شمالی استان اردبیل اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه دمای هوا در مناطق شمالی استان اردبیل نه تنها افزایش مصرف انرژی

خسارت گرمای بی‌سابقه به ترانس و پست‌های برق اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: گرمای بی‌سابقه به ویژه در شمال استان اردبیل به تجهیزات برق نظیر ترانس و پست‌ها خسارت‌هایی را وارد کرده است.

حسین قدیمی ۱۲ تیرماه در جریان بازدید از مناطق شمالی استان اردبیل اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه دمای هوا در مناطق شمالی استان اردبیل نه تنها افزایش مصرف انرژی را زمینه‌ساز شده بلکه به شبکه برق و تجهیزات آن خساراتی را وارد کرده است.

وی تصریح کرد: دمای هوای بالای ۴۰ درجه در پارس‌آباد و بیله‌سوار نه تنها پیک مصرف ما را در ساعات اوج بالا برده بلکه ما از ظرفیت صنایع و بخش کشاورزی تا ۵۰ مگاوات برای جبران کسری سقف مجاز اعلام شده در محدوده استان اردبیل استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل مصرف برق را در ساعات پیک امروز ۴۲۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: سقف مجاز اعلام شده برای شرکت توزیع برق استان ۳۷۰ مگاوات بوده که ۵۰ مگاوات مازاد از طریق قطعی برق در ساعات پیک برای مشترکان صنایع و کشاورزی تأمین شده است.

قدیمی به روزهای گرم تابستان و تداوم این شرایط اشاره کرد و افزود: اکیپ‌های ما با تلاش شبانه‌روزی در منطقه حاضر هستند تا خسارات وارده به ترانس‌ها و پست‌ها را بیشتر با خط گرم تعمیر کنند تا کمترین خاموشی‌ها را در مناطق شمالی استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد مصرف برق استان مربوط به روشنایی و بارهای سرمایشی است، خاطر نشان کرد: در این روزهای گرم همشهریان در شمال استان باید کولرهای گازی خود را روی ۲۵ درجه تنظیم کرده و در استفاده از کولر آبی نیز آن را در دور کند، قرار دهند.

قدیمی ساعات پیک مصرف را ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر اعلام کرد و ادامه داد: در این ساعات از هموطنان انتظار داریم تا از مصرف لوازم خانگی برقی خودداری کنند و حدالامکان به جای روشنایی منازل، از روشنایی طبیعی نور خورشید استفاده کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.