کد خبر : 74419
تاریخ انتشار : جمعه 5 نوامبر 2021 - 19:23

نرخ اعتیاد در استان ایلام ۱/۹ است

نرخ اعتیاد در استان ایلام ۱/۹ است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت:در حالی که نرخ اعتیاد در استان ۱/۹ و از میانگین کشوری۵/۴کمتر است، اما زیبنده استان کوچکی چون ایلام نیست و باید با برنامه ریزی زمینه های گرایش جوانان به مواد مخدر ریشه یابی تا اسیب های اجتماعی ناشی از ان کنترل و مهار شود.  “محمد نوذری” در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با

نرخ اعتیاد در استان ایلام ۱/۹ است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت:در حالی که نرخ اعتیاد در استان ۱/۹ و از میانگین کشوری۵/۴کمتر است، اما زیبنده استان کوچکی چون ایلام نیست و باید با برنامه ریزی زمینه های گرایش جوانان به مواد مخدر ریشه یابی تا اسیب های اجتماعی ناشی از ان کنترل و مهار شود.

 “محمد نوذری” در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای۷ تیر و تبریک هفته قوه قضائیه و نیز تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه همگانی و یک مسئله فرهنگی و اجتماعی است که آثار آن تاثیرات فراوانی بر سلامت جامعه دارد.
وی افزود: همه دستگاه‌ها، خانواده ها، نهاد ها، نخبگان، بزرگان، معتمدین و همه باید پای کار باشند و به عنوان یک کار فرهنگی و اجتماعی در آن دخالت نمایند تا جامعه ای ایمن از اسیب های اجتماعی داشته باشیم.
استاندار ایلام با بیان اینکه همه وظیفه داریم در هرجایی، مکانی و زمانی در مبارزه با مواد مخدر باید مسیولیت پذیر باشیم، گفت: باید تلاش کرد با بهره گیری از رویکردهای پیشگیرانه اقدامات موثری که به سلامت جامعه کمک می کند را به انجام رساند.
وی گفت: اعتیاد ریشه تمام آسیب های اجتماعی و زمینه ساز فساد، بی بند و باری، سرقت و خیلی از مسائل و معضلات فرهنگی اجتماعی مهم دیگر است که رابطه تنگاتنگی با آسیب های اجتماعی دارد.
نوذری با اشاره به ظرفیت عظیم سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر گفت: در استان بیش از ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی فعال هستند که بهره گیری از این ظرفیت در کنار نیروی جوانی و پای کار و نیز ظرفیت متخصصین علوم اجتماعی، جامعه شناسی و سایر رشته های مرتبط می تواند ما را به وضعیت مطلوب برساند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد:  در حالیکه نرخ اعتیاد در استان ۱/۹ است و از میانگین کشوری۵/۴کمتر است، اما زیبنده استان کوچکی چون ایلام نیست و باید با برنامه ریزی زمینه های گرایش جوانان به مواد مخدر ریشه یابی تا اسیب های اجتماعی ناشی از ان کنترل و مهار گردد.
وی با بیان اینکه استفاده از مواد سفید در کشور آثار مخربی بر جای می گذارد، گفت: خوشبختانه در استان این امار کمتر  و به لحاظ جنسیتی نیز در استان امار بهتری را داریم ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب باید بیشتر کار کرد و از همه ظرفیت ها بهره گرفت.
استاندار ایلام در پایان با اشاره به دیدار خود با وزیر ورزش و انعقاد تفاهم نامه همکاری با این وزارتخانه و احداث ۱۶۰ زمین چمن مصنوعی در استان گفت: روی آوردن جوانان و مردم به ورزش و افزایش میزان سرانه فضاهای ورزشی بخصوص در روستاها می‌تواند در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط در جامعه موثر باشد.
در پایان این نشست از کلیه عوامل، دستگاهها و دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر استان تقدیر، و تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.