کد خبر : 69885
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 23:23

مخالفان سوری: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از فردا آغاز می‌شود

مخالفان سوری: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از فردا آغاز می‌شود

معارضان سوری می‌گویند که ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را از فردا (سه‌شنبه) آغاز خواهد کرد.  به نقل از العربیه، معارضان اعلام کردند که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه روز سه‌شنبه از شهرهای «اعزاز» و «تل ابیض» شروع می‌شود. پیش از این، یک مسؤول ترکیه‌ای گفته بود که این عملیات نظامی شامل

مخالفان سوری: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از فردا آغاز می‌شود

معارضان سوری می‌گویند که ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را از فردا (سه‌شنبه) آغاز خواهد کرد.

 به نقل از العربیه، معارضان اعلام کردند که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه روز سه‌شنبه از شهرهای «اعزاز» و «تل ابیض» شروع می‌شود.

پیش از این، یک مسؤول ترکیه‌ای گفته بود که این عملیات نظامی شامل «تل رفعت»، «عین العرب» (کوبانی)، «منبج» و «عین عیسی» هم می‌شود.

وی اظهار کرد که ۴۰ هزار نیروی مسلح علاوه بر کماندوهای ترکیه با پوشش هوایی، موشکی و توپخانه‌ای برای فلج کردن تحرکات نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در تمامی نقاط مرزی مشارکت خواهند داشت.

رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز در دیدار با جو بایدن همتانی آمریکا خود گفت که کشورش برای مبارزه با گروه‌های تروریستی PKK/PYD/YPG آنچه لازم است انجام خواهد داد.

رجب طیب اردوغان تأکید کرد که آنکارا آماده است عملیاتی را علیه این گروه‌ها در خارج از مرزهای خود انجام دهد.

ترکیه سال‌هاست که به بهانه مقابله با عناصر پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است، این در حالی است که مقامات سوری و عراقی این اقدام ترکیه را مصداق اشغالگری می‌دانند.

پ‌ک‌ک که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود، از ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.