کد خبر : 7015
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 آگوست 2021 - 0:45

ترافیک سنگین در مسیر بازگشت سفرهای مردم

ترافیک سنگین در مسیر بازگشت سفرهای مردم

عکس تزئینی است طبق گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور طی روزهای گذشته ترافیک نیمه‌سنگین و سنگین در محورهای مواصلاتی مختلف به ویژه محورهای منتهی به تهران و البرز آغاز شده که در واقع به دلیل بازگشت مردم از سفر در ایام تعطیل گذشته است.  با وجود اینکه آمارها نشان دهنده کاهش تردد وسایل نقلیه مختلف

ترافیک سنگین در مسیر بازگشت سفرهای مردم
عکس تزئینی است

طبق گزارش‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور طی روزهای گذشته ترافیک نیمه‌سنگین و سنگین در محورهای مواصلاتی مختلف به ویژه محورهای منتهی به تهران و البرز آغاز شده که در واقع به دلیل بازگشت مردم از سفر در ایام تعطیل گذشته است.

 با وجود اینکه آمارها نشان دهنده کاهش تردد وسایل نقلیه مختلف در روزهای تعطیل گذشته به دلیل اعمال ممنوعیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا بود، اما در روزهای ابتدایی هفته گذشته و دقیقا قبل از شروع ممنوعیت‌ها، افزایش سفرهای جاده‌ای از سوی مردم را شاهد بودیم تا جایی که در روزهای مذکور به صورت میانگین یک میلیون و ۶۵۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های کشور تردد کرد.
اما در روزهای ممنوعیت این آمار به شدت کاهش یافت و طی دو روز گذشته دقیقا پس از پایان تعطیلات اعلام شده، دوباره محورهای مواصلاتی کشور شاهد ترافیک نیمه‌سنگین و سنگین بودند که به نظر می‌رسد موج ایجاد شده در مسیر بازگشت مردم از سفرهای این ایام تعطیل بوده است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده مرکز مدیریت راه‌های کشور در روز گذشته، ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده آبیک و ترافیک نیمه سنگین در محدوده های کردان، گلشهر، مهرشهر و حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک، آزادراه کرج – قزوین در محدوده نظرآباد و آزادراه تهران – ساوه و بالعکس در محدوده پرند به ثبت رسید و تصاویر ثبت شده در دوربین‌های نظارت تصویری ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار محدوده زرنان را نشان داد.
البته طی ساعات بعد از ظهر روز گذشته همچنان تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت در مسیرهای رفت و برگشت وجود داشت که به نظر می‌رسد به دلیل ممانعت مسئولان این استان از ورود پلاک‌های غیر بومی در روزهای گذشته بود که اخبار و گزارش‌های آن نیز منتشر شد و آمار ورود و خروج خودرو از دو استان شمالی مازندران و گیلان نیز کاهش محسوس و قابل توجه بیش از ۶۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وسایل نقلیه ورودی و خروجی استان‌ها از ۲۴ تا ۲۹  مرداد ماه

آخرین گزارش‌های منتشر شده هم نشان می‌دهد که ترددهای بین استانی که در روز ۲۸ مرداد ماه که به حدود ۶۲۵ هزار خودرو رسیده بود فردای همین روز یعنی در ۲۹ مرداد ماه به یک میلیون و ۳۰ هزار خودرو رسید و روند صعودی در نمودار تردد این روزها نمود پیدا کرد.

وضعیت تردد از ۲۴ مرداد ماه و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

 
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.