پارامترهای سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی جدید اعلام شد
عکس خبر آرشیوی است. رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، با اعلام افزایش تعداد پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی جدید و به علت شیوع کرونا، گفت: در عین حال رعایت پروتکلهای بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن وسایل مشترک و… از الزامات مورد تاکید در این
رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، با اعلام افزایش تعداد پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی جدید و به علت شیوع کرونا، گفت: در عین حال رعایت پروتکلهای بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن وسایل مشترک و… از الزامات مورد تاکید در این مراکز است.
دکتر گلایل اردلان در گفتوگو با ایسنا، درباره سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصیلی جدید، گفت: این سنجش شامل ارزیابی سلامت بینایی، شنوایی، قد و وزن، آمادگی تحصیلی، پوست و مو، سلامت روان و هوش و استعداد تحصیلی است.
وی با اشاره به اینکه در پیک کرونا تعداد پایگاههای سنجش سلامت افزایش یافت، ادامه داد: با شروع پیک کرونا پذیرش روزانه نوآموزان کاهش پیدا کرد و پایگاهها شیفتبندی شدند. در عین حال رعایت پروتکلهای بهداشتی مثل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن وسایل مشترک و… از الزامات مورد تاکید در این مراکز است.
رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه افرادی که سنجش را انجام میدهند از گروههای پزشکی و پیراپزشکی هستند، اظهار کرد: این افراد عمدتا واکسن کرونا را دریافت کردهاند، اما باز هم هفتهای دو مرتبه در سامانه خود ارزیابی کرونا، خود اظهاری میکنند.
وی درباره تعداد نوآموزانی که در سال تحصیلی جدید مورد سنجش و ارزیابی قرار میگیرند، بیان کرد: نزدیک به یک میلیون نفر نوآموز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
اردلان در خصوص پارامترهای سنجش سلامت روان نوآموزان، تصریح کرد: هوش، استعداد تحصیلی، آمادگی تحصیلی، افسردگی، اضطراب، اوتیسم و بیش فعالی و سایر اختلالات شایع ارزیابی میشود.
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0