کد خبر : 62866
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اکتبر 2021 - 15:51

برندسازی یکی از مهمترین پارامترها برای صادرات محصولات کشاورزی خلیل‌آباد است

برندسازی یکی از مهمترین پارامترها برای صادرات محصولات کشاورزی خلیل‌آباد است

عکس از آرشیو است  مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: در حوزه برندسازی محصولات کشاورزی شهرستان هنوز با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم؛ این در حالی است که برندسازی در محصولات کشاورزی یکی از مهمترین پارامترها برای بازاریابی و صادرات است. محمود شبان با اشاره به اهمیت برندسازی محصولات کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد افزود: به رغم ظرفیت‌های

برندسازی یکی از مهمترین پارامترها برای صادرات محصولات کشاورزی خلیل‌آباد است
عکس از آرشیو است

 مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: در حوزه برندسازی محصولات کشاورزی شهرستان هنوز با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم؛ این در حالی است که برندسازی در محصولات کشاورزی یکی از مهمترین پارامترها برای بازاریابی و صادرات است.

محمود شبان با اشاره به اهمیت برندسازی محصولات کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد افزود: به رغم ظرفیت‌های موجود در شهرستان هنوز به آن حد مطلوب مورد نظر در حوزه برندسازی نرسیده‌ایم.

وی بیان کرد: تا کنون مجوز چهار برند برای کشمش شهرستان، ۲ برند برای زعفران و ۲ برند دیگر برای محصول انار در این منطقه صادر شده که در حال فعالیت است اما تاکنون برای محصول پسته برندی صادر نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد دارای چهار محصول عمده کشمش، انار، پسته و زعفران است، اظهار کرد: هر چند برای هر محصول شهرستان می‌توان به تعداد زیاد اخذ مجوز جهت برندسازی کرد ولی تاکنون فقط مجوز راه‌اندازی هشت برند صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه تعداد برندهای محصولات شهرستان افزایش یابد، قابلیت رقابت آن محصول در فرایندهای بازارپسندی و بازاریابی بیشتر خواهد بود. البته تجار و بازاریان در حال حرکت به سمت ثبت برند به نام خودشان و محصولات منطقه حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در حال حاضر چهار نفر دیگر از تجار این منطقه در حال اخذ مجوز برای ثبت برند هستند و بیشتر تقاضاها نیز برای محصول کشمش منطقه است، افزود: این موضوع به این دلیل است که خلیل‌آباد قطب تولید کشمش استان است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد عنوان کرد: به تعداد تمام تجار شهرستان که صادرات انجام می‌دهند، می‌توان برند هر محصولی را راه‌اندازی کرد. در حال حاضر تجار در حوزه بازاریابی محصول کشمش در این مسیر قرار گرفته‌اند و هر صادر کننده‌ای با یک برند فعالیت دارد.

وی بیان کرد: هر کسی بخواهد از رقابت بازار حذف نشود و در چرخه رقابت باقی بماند، باید به سمت برندسازی حرکت کند. تا کنون هر صادرکننده‌ای که در موضوع برندسازی ورود کرده، اثرات اقتصادی آن را هم دیده است.

شبان گفت: در حال حاضر بالغ‌ بر ۳۰ نفر از تجار عمده شهرستان که در حوزه تولید کشمش فعال هستند، اکنون برای برندسازی در فرایند مراحل اداری قرار گرفته‌اند اما در این پروسه در بخش مربوط به اداره استاندارد مشکلاتی دارند.

وی گفت: امسال میان کشمکش باکیفیت و بی‌کیفیت شهرستان در بازار اختلاف قیمت بسیار زیاد بود؛ به طوری که کشمش باکیفیت تا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و محصول بی‌کیفیت تا کیلویی ۳۰ هزار تومان خرید و فروش شد. این مساله به خاطر تاثیر برندسازی در منطقه و اجرایی کردن توصیه‌های علمی کارشناسان توسط کشاورزان در باغات بود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد در ادامه به آخرین اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی شهرستان اشاره و تصریح کرد: اکنون برای محصول کشمش ۱۰ صنعت تبدیلی، انار چهار واحد سردخانه و بسته بندی و پسته ۱۸ ترمینال ضبط پسته راه‌اندازی شده که کار فرآوری و بسته‌بندی را انجام می‌دهند. البته ۲ مجوز دیگر برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای مشتقات انگور نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه چون خلیل‌آباد قطب تولید انگور خراسان است، در زمینه توسعه صنایع تبدیلی مربوط به این محصول از بقیه شهرستان‌های استان جلوتر است، اظهار کرد: برای توسعه و فرآوری محصول انار هم به بخش سردخانه و بسته‌بندی ورود داشته‌ایم؛ به طوری که تا کنون چهار سردخانه فعال با ظرفیت ۷۵۰۰ تن فعال شده و ۲ مجوز دیگر نیز اخیرا صادر شده است. منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.